Társasházi felmérés

Közzététel: 2020.07.05

2020 júniusában közel 300 fő segítségével felmértük a budapesti társasházak helyzetét. Célunk az volt, hogy megismerjük a budapesti társasházak lakói mennyire elégedettek a közös képviselők tevékenységével, az általuk nyújtott szolgáltatás minőségével. Emellett azt is szerettük volna megtudni, hogy mi az emberek elvárása egy közös képviselővel szemben.

Ki látja el a közös képviseleti feladatot?

A kitöltők által adott válaszok alapján a társasházak 65%-ában egy társasházkezelő cég (pl.: Kft., Bt., Egyéni vállalkozó), az esetek 18%-ában egy lakó, míg 8%-nál intézőbizottság látja el a közös képviseleti feladatokat. Azt tapasztaltuk, hogy a kitöltők 8%-a nincs tisztában azzal ki a társasház közös képviselője. A felmérésünk alapján, ahogy ezt a későbbiekben részletesen bemutatjuk, nagyon sokan elégedetlenek a közös képviselő tevékenységével. Tapasztalatunk alapján célszerű tisztában lenni a közös képviselő személyével, mivel az ő ismerete nélkül a lakók nem tudják jelezni a problémáikat, fejlesztési javaslataikat számára.

Az alábbi kördiagram szemlélteti a fenti adatokat:

Ki látja el a közös képviselő feladatait?

Mennyire elégedettek a lakók? Melyek a leggyakoribb problémák?

A válaszadók a közös képviselet részéről felmerülő leggyakoribb problémának a nem megfelelő vagy hiányos kommunikációt (51,76%), a lakóérdekek háttérbe szorulását (41,20%), és az elmaradt fejlesztéseket (40,85%) jelölték meg. Emellett jelentős arányú a nem megfelelő karbantartás is (35,56%), míg a többi megjelölt indokra átlagosan a válaszadók 15,67%-a panaszkodott. A válaszadók 22,54%-a viszont nem tapasztalta ezeket a problémákat.

Ki látja el a közös képviselő feladatait?

Felmérésünk alapján a kitöltők 29,2%-a inkább, vagy teljesen mértékben elégedett a közös képviselővel (4-es vagy 5-ös értéket adtak meg). Ezzel ellentétben 46,5% teljes mértékben vagy inkább elégedetlen (1-es vagy 2-es értéket adtak meg).

Ki látja el a közös képviselő feladatait?

A társasházakat az alábbi 4 kategóriába soroltuk a lakások száma alapján:

  • Mikro (Maximum 20 lakás)
  • Kis (21 – 40 lakás)
  • Közepes (41 – 60 lakás)
  • Nagy (Több, mint 60 lakás)

A közgyűlési megjelenési arány a mikro- és kis társasházak esetén magasabb, mint a közepes vagy nagy társasházak esetén. Tehát minél nagyobb egy társasház, annál kisebb a megjelenési hajlandóság. Összefüggés tapasztalható, a társasház mérete, az elégedettség és a megjelenési hajlandóság között. A válaszok alapján azt látjuk, minél nagyobb társasházban lakik valaki és minél kevésbé elégedett a közös képviselet tevékenységével annál kisebb eséllyel vesz részt a közgyűlésen. A legjobb megjelenési arány (95%) a mikro társasházak elégedett lakóinál tapasztalható.

A kitöltők véleménye alapján milyen egy ideális közös képviselő?

A kitöltők többségének igen határozott elképzelése van arról, hogy milyen egy ideális közös képviselő. A kapott válaszok alapján az alábbi főbb kategóriákba sorolhatók a megfogalmazott elvárások. A sorrendet a válaszok gyakorisága alapján állítottuk fel.

  1. Figyel a lakók problémáira
  2. Becsületes
  3. Tulajdonosi szemlélettel dolgozik
  4. Segítőkész és udvarias
  5. Elérhető
  6. Megfelelő szakértelemmel bír pénzügyi, jogi és műszaki területen

Ezzel szemben a valóságban – a kitöltők tapasztalatai alapján – a közös képviselők tevékenysége a legtöbb esetben igen távol áll a felvázolt ideális állapottól. Ezt többnyire azzal indokolták, hogy a feladataikat nem látják el megfelelően, nem tevékenykednek átláthatóan, valamint számos esetben a társasház szempontjából pénzügyileg kedvezőtlen megállapodásokat kötnek alvállalkozókkal. Emellett számos negatív észrevétel érkezett a közös képviselők elérhetetlenségéről, illetve az általuk tanúsított minősíthetetlen stílusról. Szerencsére a válaszadók 29,2%-a elégedett a jelenlegi közös képviselőjével.

Összefoglalás

Örömmel tapasztaltuk, hogy az emberek többsége szívén viseli a lakóközösség sorsát és véleményt is formált erről. A begyűjtött válaszok alapján kidolgoztunk egy átfogó, minden problémára megoldási javaslatot magába foglaló tervet!

Amennyiben érdekli megoldásunk, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi gombra kattintva!

Kapcsolat

  • Levelezési cím: 1137 Budapest, Jászai Mari tér 6. 3. em. 17.

  • Központi szám: +36 70 743 5556

Kövessen minket a Facebookon is!

Impresszum

Cégnév: SZETLER Kft.
Levelezési cím: 1137 Budapest, Jászai Mari tér 6. 3. em. 17.
Cégjegyzékszám: 13-09-227807
Adószám: 28832128-2-13
Társasházkezelői nyilvántartási szám: 142/2023

Tárhelyszolgáltató adatai és elérhetősége:
DotRoll Kft.
Cím: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.
Cégjegyzékszám: 01-09-882068
E-mail cím: support@dotroll.com